Werk aan je case voor een persoonlijke leerervaring

Opdracht: beschrijf het onveilige verkeersgedrag dat je in je omgeving ziet. Doe dit zo concreet mogelijk en in maximum 10 regels. Mail je case ten laatste op donderdag 27 januari 2022 naar karen.foubert@vsv.be.

Programma

Download het programma

Wat leer je?

  • Je verwerft inzicht in het menselijk functioneren en gedrag.
  • Je weet welke motieven en weerstanden een rol spelen in het tot stand komen van (verkeers)gedrag.
  • Je oefent de vaardigheid om gedrag in kaart te brengen en krijgt inzicht in de factoren die het verkeersgedrag bepalen dat je wil promoten.
  • Je krijgt inzicht in de verschillende technieken die je kan toepassen in jouw praktijk om gedrag te beïnvloeden.
  • Je leert hoe je een gedragsinterventie kan evalueren.

Voor wie?

De opleiding richt zich in het bijzonder naar elke mobiliteitsprofessional (overheden, politie, studiebureau…) die gebruik wil maken van gedragsinzichten bij het opstellen, uitvoeren en evalueren van verkeersveiligheidsbeleid. 

Organisatie

Stijn Dhondt, onderzoeker sensibilisering bij de VSV, stelde deze opleiding samen. Naast Stijn komen deze sprekers aan het woord:

  • Karel De Bisschop, Vormingsverantwoordelijke leermaatregelen, VSV
  • Koen Thewissen, Strategic communications consultant, weareDaniel
  • Pieter Raymaekers, Vormingscoördinator, KU Leuven, Instituut voor de Overheid

Covid Safe Ticket

Het Covid Safe Ticket is verplicht om deel te nemen. Zo kan deze opleiding veilig verlopen en hoef je geen mondmasker te dragen of afstand te bewaren. Meer info.

Algemene voorwaarden

Als je je voor een congres of opleiding van de VSV inschrijft, ga je akkoord met de algemene voorwaarden.

Contactpersoon

Karen Foubert
015 63 14 00
karen.foubert@vsv.be

Datum
Locatie
Programma
Lesdag 1
Datum
01/02/22
08:30 - 16:30
Locatie
Stationsstraat 110,
2800 Mechelen
Programma
Hoe verkeersgedrag beïnvloeden? - Lesdag 1
Lesdag 2
Datum
24/02/22
08:30 - 16:30
Locatie
Stationsstraat 110,
2800 Mechelen
Programma
Hoe verkeersgedrag beïnvloeden? - Lesdag 2