Wat leer je?

Je kent de voorwaarden en verplichtingen om een stagiair te begeleiden en het belang van een goede stagebegeleiding. Je kan op een vlotte manier communiceren met je stagiair, goede afspraken maken en gestructureerd evalueren.

Programma

08:00 Onthaal
08:30 Verwelkoming Wouter De Clercq (VSV)
08:35 Stagebegeleiding: situering in traject, verschillende partijen en richtlijnen Huis van de Verkeersveiligheid (departement MOW) Karin Verleysen (Rij-Huis)
10:00 Pauze
10:15 Taak stagebegeleider en stagiair Karin Verleysen (Rij-Huis)
12:00 Lunch
13:00 Lesonderwerpen en ondersteuning Karin Verleysen (Rij-Huis)
14:45 Pauze
15:00 Evaluatieformulier praktijk- en theorieles en rit op de openbare weg Karin Verleysen (Rij-Huis)
16:00 Einde

Voor wie?

Omdat we verder bouwen op de kennis uit de brevettenexamens is de opleiding specifiek gericht op gebrevetteerde rijlesgevers. 

Opgelet! Om iedereen de kans te geven deze opleiding te volgen, laten we maximaal vijf rijlesgevers per rijschoolvestiging per opleiding toe.

Erkende bijscholing

De opleiding is door de Vlaamse overheid goedgekeurd voor 6 opleidingsuren als erkende bijscholing voor punt 2 en 5. 

Enkel indien je de volledige opleiding volgt, heb je recht op een getuigschrift met daarop het onderwerp en aantal vormingsuren vermeld. De VSV bezorgt geen getuigschrift dat niet strookt met de werkelijkheid.

Cevora

De opleiding kwam tot stand in samenwerking met Cevora. Deelnemers die lid zijn van PC200, kunnen via Cevora gratis deelnemen aan de opleiding. Opgelet! Het aantal deelnemers via Cevora is beperkt tot 15 deelnemers. 

Algemene voorwaarden

Als je je voor deze opleiding inschrijft, ga je akkoord met de algemene voorwaarden.

Contactpersoon

Wouter De Clercq
Projectverantwoordelijke Team Rijopleiding
015 44 32 65
wouter.declercq@vsv.be

Deze website gebruikt cookies. Sommige cookies zijn noodzakelijk om de website goed te doen functioneren en kan je niet weigeren als je deze site wil bezoeken. Andere cookies gebruiken we voor analysedoeleinden. Meer informatie