VR-mobiel

Met de VR-mobiel (simulator) willen we de deelnemers laten inzien wat afleiding allemaal teweeg kan brengen, zonder brokken te maken, gelukkig maar. Ook het bewaren van een veilige volgafstand en snelheid krijgen de nodige aandacht.

Tuimelwagen

De deelnemers ervaren wat de gordel doet en hoe efficiënt die is. Enkele losliggende voorwerpen van zacht materiaal in de auto tonen aan wat er gebeurt met losse objecten. Daaraan gekoppeld voorzien we ook een impactweegschaal. Dat toestel geeft een idee van de impact van een botsing op personen en objecten bij een bepaalde snelheid.

VR-brillen

De deelnemers duiken in de virtuele wereld van de dode hoek. Door met de VR-brillen zelf te ervaren wanneer ze wel of niet gezien worden, leren ze waar de dode hoek zich bevindt en hoe ze zich moeten gedragen tegenover dit gevaar.

Beloofd!-flitspaal

We tonen de deelnemers aan wat de gevaren zijn van snelheid en welke voordelen trager rijden heeft. De bezoekers maken, aan de flitspaal, de belofte om niet meer te snel te rijden. Deze belofte wordt met het maken van een fotoe vastgelegd. De bezoekers krijgen deze foto mee, zodat ze herinnerd worden aan hun belofte.

Deze website gebruikt cookies. Sommige cookies zijn noodzakelijk om de website goed te doen functioneren en kan je niet weigeren als je deze site wil bezoeken. Andere cookies gebruiken we voor analysedoeleinden. Meer informatie